Як і кому можна передати управління дитячим садочком?

Відкриваючи приватний дитячий садок або клуб, власник бізнесу, як правило, намагається зробити все якнайкраще: приймає конструктивні рішення, проводить розрахунки, розробляє план та схеми розвитку – таким чином, щоб бізнес функціонував найбільш оптимальним чином.

Власник дбає про те, щоб у його клубі працювала чудова команда: педагоги, адміністратор, прибиральниця тощо. Усе налаштувавши, він поспішає насолодитися плодами своєї роботи.

Проте на нього може очікувати прикра несподіванка: навіть дотримання високих стандартів не гарантує стабільного прибутку…

У чому ж причина?

Я вважаю, що одна з помилок власника – надто поспішна та невміла передача керування бізнесом в чиїсь руки. Власник може невчасно відлучитися, доручивши функцію керування іншій особі.

Так, я розумію, як зручно та привабливо побудувати бізнес так, щоб бути залученим у його роботу лише опосередковано і при цьому отримувати прибуток, незалежно від того, чи ви працюєте, чи у відпустці. Бізнес, у цьому розумінні, – одне з найефективніших джерел доходу.

Здається, що для цього потрібно найняти професійних педагогів, навчити усьому співробітників, а самому відпочивати.

Однак не все так просто. Для того, щоб ця схема працювала, необхідно вміти вести бізнес та будувати команду. Неможливо вести бізнес зі стабільним доходом, передавши всі турботи у руки інших, пустивши все за течією.

На жаль, читаючи книги, відвідуючи вебінари і займаючись саморозвитком поза межами клубу, ви грошей не заробите.Раджу у цьому випадку правильно побудувати систему управління.

Щоб це стало реальністю, необхідно:

  • грамотний запуск бізнес-процесів та контроль за їх перебігом;
  • формулювання правил, котрі зрозумілі для всіх співробітників: вимоги, зони відповідальності, послідовність дій, чек листи тощо;
  • побудова прозорої схеми основних показників діяльності (зокрема, показників управлінської звітності).

Після цього ви можете приступити до передачі частини функцій власника найманому керівникові. Однак застерігаю вас, що цей крок може призвести до більш або менш серйозних проблем, адже це великий стрес для вас і вашої команди.

Для полегшення ситуації рекомендую прислухатись до таких порад:

Визначити ваші довгострокові цілі та результати, яких ви очікуєте. Розподілити відповідальність між вами та найманим керівником, контролювати та координувати виконання робіт.

Модель управління повинна бути прозорою і зрозумілою для вас та найманого керівника. Важливо, щоб цілям, поставленим вами, відповідали повноваження та права співробітника. А оцінки результативності підкріплювалися мотивацією.

Особисті якості найманого керівника – важливий аспект, який варто брати до уваги, аби правильно розставити пріоритети на шляху до вашої мети.

Пам’ятайте,  що ви як власник не відмовляєтеся від керування бізнесом, передаючи управління. Делегування повноважень може бути ефективним лише за умови контролю через звітність. При цьому показники, які ви контролюєте, мають стосуватись усіх ключових сфер роботи вашого дитячого клубу: фінанси, маркетинг, продажі, персонал, освітній процес.

Важливо: передаючи управління, ви не передаєте відповідальність за бізнес повністю, а лише частково. У зв’язку з цим, не забувайте правило: контроль за діяльністю потрібен завжди.

Бажаємо вам стрімкого розвитку та досягнення ваших цілей!

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *