Концепція нашої нової альтернативної школи не виникла на порожньому місці і не впала з неба. Вона ґрунтується на потребах та побажаннях людей, котрі бажають надати своїм дітям якісну освіту.
Важливою складовою такої школи є дизайн інтер’єру: правильна організація простору, зонування тощо. Оскільки в межах традиційної школи ми часто стикаємося із непрактичним та несучасним зонуванням, ми вирішили створити таку школу, де навчання відбуватиметься у комфортних, зручних умовах, із використанням різноманітних матеріалів, так, щоб це сприяло виявленню творчих ідей та реалізації власних навчальних проектів.
Ми прагнемо змінити традиційне уявлення про класну кімнату. Для цього ми залучимо досвід наших європейських та американських колег. Наприклад, видання GEORGELUCASEDUCATIONALFOUNDATION пропонує шляхи осучаснення навчального простору. Автор Мері Уейд(MaryWade) розповідає про такі умови продуктивної шкільної освіти у 21 сторіччі:
Насамперед – це зони
- Для того, щоб викликати інтерес та ентузіазм щодо навчання і створити атмосферу креативу для ваших учнів, подумайте про те, щоб не проводити цілий навчальний день на одному місці. Зробіть навчальний простір гнучкішим.
- Можна обрати спеціальну зону, де збиратиметься вся група, розмістившись, наприклад, на килимі.
- Стіл вчителя може бути також і письмовим столом, де ви працюєте, а зайві речі ви можете зберігати на полицях, вмонтованиху стіну.
- Подбайте також про наявність місця для індивідуальних занять та занять в парах.
- Вам знадобляться великі подушки або крісла-мішки, а також ролики для стільців, щоб зробити робочі місця більш мобільними.
- У вільній від меблів зоні добре було б створити «м’який куточок». Подбайте про затишок і комфорт у вашому навчальному приміщенні.
Друга умова – доступність навчальних матеріалів
Наші навчальні матеріали повинні бути розміщені зручно для тих, хто навчається. Для цього:
- Попросіть ваших учнівдативідгук, як вони використовують, і як бихотіливикористовуватикласніресурси.
- Попросітьдозволуадміністрації, аби відрегулювативисотудошок для заміток, пристосувати для використання письмовідошки, полички,гачки – усе те, що могло б знадобитися у навчальномупроцесі.
Третя умова – свобода руху
У 21 столітті, маючи велику базу знань про особливості різних психологічних типів людей, учитель має враховувати різні потреби учнів. Серед них є екстраверти, інтроверти, ті, хто любить колективну роботу, вільнодумці, письменники, мрійники, непосидьки. Важливо створити гнучке середовище, де було б зручно та приємно перебувати кожному.
Окрім цього, варто допомогти учням із поповненням технологічної бази, зокрема за допомогою нових інформаційних технологій. Для того, щоб вони могли якісно та відповідно до своїх здібностей, умінь та інтересів презентувати свої знання. Забезпечте учнів необхідними інтернет-додатками, за допомогою яких вони могли б створювати презентації, працювати над вправами з іноземної мови, робити творчі публікації, шукати інформацію тощо.
Умова номер чотири – натхнення.
Викладачі часто очікують, що учні чекають можливості творити, а коли така з’являється, то вони одразу фонтанують ідеями. Але це не так. Ми повинні підтримувати натхнення в учнів і заохочувати креативність повсякчасно.
- Створіть у класі «творчу зону», відкриту для учнів.
- Приділяйте увагу розвиткові мислення, пізнання, розширення світогляду ваших учнів. Неможливо розвити в учнів наполегливість та готовність до невдачі (основні характеристики творчості), якщо ми постійно їм показуємо, що охайно заповнювати зошити – найважливіше.
Умова п’ята – повага
- Радимо переглянути «систему винагород», щоб навчання не було для учнів «боротьбою за цукерочку», краще нехай вони керуються внутрішнім прагненням до знань.
- Знаходьте можливість індивідуального спілкування із кожним учнем: дізнайтеся про їхні інтереси, здібності.
- Виокремлюйте під час занять час на висловлення власних роздумів учнів, висловлення ними особистої думки.
Отже, створюючи сучасну альтернативну школу, ми врахуємо досвід іноземних професіоналів, спрямований на сприяння розвитку свободи руху, креативності, нестандартного мислення, любові до навчання в учнів, а також на можливість здобувати освіту у максимально комфортних для цього умовах.