5 типів жахливих керівників

Упродовж тривалого перебування у ролі власника мережі дитячих садочків та центрів, а також керівника проекту, котрий допомагає відкривати власні заклади дошкільної освіти, я спостерігала за роботою власників із різним стилем керівництва.

Власник дитячого садка задає тон усій командній роботі, тож на перший план у загальній картині бізнесу виходить власне особистість керівника, його фігура. Якщо керівник не може впоратися із відведеною роллю, то розвал команди, перехід учасників колективу до конкурентів – це лише питання часу.

Часто працівники компаній, котрих не влаштовує стиль керівництва, залишаються відкритими для нових пропозицій, або не гаючи часу, накивають п’ятами. А причина полягає у власнику, котрий не працює над собою і над вдосконаленням функціонування усієї бізнес-системи, і внаслідок цього потерпає від прикрих наслідків.

Мої спостереження дозволяють виділити декілька типів таких керівників. Замисліться, чи не знайдете ви себе серед них? Поки ще не пізно усе виправити.

Мікроменеджер.

Не вміє ставити задачі, контролювати, як відбувається їх виконання, смикає працівників з приводу дрібниць і при цьому не вибудовує стратегії з далекосяжними цілями, контрольними точками, зрозумілими термінами виконання та досяжними результатами. Про те, що ця суєта навколо дрібниць дратує співробітників, як правило, не здогадується.

Він суцільно поглинутий поточними задачами, і вважає, що завжди тримає руку на пульсі. Решті співробітників залишаються лише спроби домовитися із керівником та мрії про налагодження більш конструктивного процесу роботи. Інший варіант — абстрагуватися.

Негативіст.

Помічає лише погане, не цінує виконання та перевиконання планів і того, як хтось вміло залучає клієнтів, складає звіти, а також інших досягнень працівників. Натомість він неодмінно покарає працівника за відсутню кому. Може виплеснути багато люті за найдрібнішу помилку, а великий об’єм роботи, виконаної на «відмінно» залишиться без уваги. Критикує публічно.

Його уникають і намагаються не потрапляти на очі. З такими керівниками «виживають» лише спокійні, стійкі, розважливі та непохитні люди.

Маніпулятор.

Небезпечний, може справляти враження безневинного і при цьому пліткувати, зіштовхуючи підлеглих у конфлікті. Боїться, що хтось займе його місце. Може забрати собі результати чужої роботи, або перекласти провину за власні помилки на когось іншого. Масштаби його інтриг та злодіянь непередбачувані, оцінити їх у повній мірі непросто. Колегам залишається або грати в його гру, або завойовувати «нейтралітет», або прикинутися «тушкою», щоб маніпулятор сам втратив інтерес.

Скнара.

Не хоче підвищувати заробітну платню, і навпаки – не знімає частину обов’язків у період кризи. Не йде назустріч співробітникам, котрі просять про підвищення оплати (на підставі збільшення обсягів виконаної роботи або підвищення рівня відповідальності). Не переймається потребами свого колективу. Наймає «молодого та перспективного», щоб зекономити. А той, у свою чергу, отримає досвід і, напевне, також перейде до іншої компанії, вслід за колишнім спеціалістом.

Переконувати цього керівника у недоцільності такої економії – безперспективно. Ті співробітники, котрі не втекли, скорочують фронт виконаних робіт до мінімуму. А сумні наслідки усього цього виявляються значно пізніше.

Флюгер.

Може привласнити чужу ідею, може нав’язати співробітнику власне бачення, або ж кардинально змінювати свою думку під впливом різних обставин. Змінює ретельно сплановану стратегію після чергового тренінгу особистісного зростання, або прочитання розумної книги. Співробітники побоюються його мінливості та непередбачуваності. Страшно приходити на роботу у понеділок – невідомо, що ще спаде на думку такому керівникові. Вони намагаються підлаштовуватися і встигати за черговими стрибками ідей.

У випадках, коли із керівником не складаються відносини, співробітники можуть прийняти рішення приходити на роботу, щоб заробити грошей. При цьому спілкуються із керівником ввічливо, максимально нейтрально.

Як розумієте, справжньої злагодженості у роботі під керівництвом, про яке йшлося вище, годі й очікувати. Тож бажаю нам усім вчитися на чужих помилках, формувати конструктивне, ефективне і результативне керівництво, досягати якісної співпраці зі своєю командою.