Програма інтегрованих занять за фінською методикою вік 2-3, 3-4 роки

За більше, ніж 10 років роботи у сфері приватної дошкільної освіти ми стикались з багатьма викликами, одним з яких був пошук актуальної цікавої якісної і зрозумілої комплексної програми для дітей ясельного та молодшого дошкільного віку. Цей пошук привів нас до Фінляндії, де ми на власні очі побачили, як круто з повагою до кожної особистості може бути побудована освіта наймолодших дітей. Нас вразило це і повернувшись до України, ми стали активно втілювати в життя фінський досвід.

Одним з відкриттів нашої подорожі стала свобода, яку заклади дошкільної освіти надають вихователям. У Фінляндії це стало можливим завдяки якісній підготовці фахівців у вищих навчальних закладах, а також завдяки наявності зручних зрозумілих програм і доступних матеріалів для занять. Оскільки заклади нашої мережі завжди висувають високі вимоги до підготовки вихователів, ми на 100% впевнені у високій кваліфікації, відповідальності та креативності своїх педагогів. Саме тому у нас виникло бажання створити програму за фінським зразком для наших педагогів – зручні плани на кожний день року, які не обмежують вихователя, а надають йому можливість проявити власну креативність, підлаштувати її під себе, не втрачаючи при цьому логічність та структурованість навчального процесу.

Після написання ми протестували цю програму на кількох групах дітей у наших закладах і впевнились в її зручності та ефективності.

  • Заняття проходять цікаво та динамічно,
  • Протягом кожного заняття діти встигають познайомитись з темою та обговорити її з вихователем, виконати декілька тематичних занять на логіку, увагу, дрібну моторику тощо, порухатись під час рухливих ігор, вивчити або закріпити літери чи цифри (в залежності від акценту дня) та виконати поробку.
  • Теми підібрані актуально до віку та інтересів дітей, змінюються логічно і плавно, мають прив’язку до сезонних змін,
  • Регулярна зміна видів діяльності допомагає розвивати малюків всесторонньо, без перегинів у будь-яку сторону,
  • Величезна добірка матеріалів дозволяє готуватись до занять навіть за умов відсутності інтернету.

В чому перевага інтегрованих тематичних занять?

Інтегровані заняття найбільш логічно та природньо знайомлять дітей зі світом, допомагають глибше зануритись у тему, зрозуміти її, оскільки всі види діяльності пов’язані між собою спільною темою. Це допомагає дітям з раннього віку знаходити зв’язки між різними явищами, бачити цілісність світу, вчитись пізнавати його різнобічно завдяки різним інтрументам та матеріалам.

За яким принципом побудовано тематичний річний план?

Дана програма поділена тематично на 4 сезони: осінь, зима, весна, літо. Кожен місяць у сезоні має свою тему, кожен тиждень у місяці має свою підтему, а кожне заняття має тему дня, яка є підтемою тижня. Таким чином, всі теми програми мають сезонну прив’язку та пов’язані між собою логічно. З кожним заняттям дитина все глибше і глибше занурююється в тему та починає бачити зв’язки між різними темами. Наприклад, на початку зими діти знайомляться із ознаками зими, зимовими явищами, видами спорту та святами, всередині зими, коли люди більше часу проводять в приміщенні, діти вивчають предмети побуту, меблі, професії, транспорт, динозаврів тощо. Всі теми є максимально цікавими, освітньо корисними та такими, що відповідають сучасним інтересам дітей.

В чому перевага структурних планів?

Структурні плани дають вихователям можливість проявляти креативність, підбирати матеріали за власним смаком та бажанням, адаптувати завдання до потреб та вподобань своєї групи, залишаючись при цьому у рамках освітніх цілей та не збиваючись з курсу. Адже план кожного дня містить набір видів діяльності, які систематично впорядковано протягом всієї програми, що виключає можливість у вихователя не усвідомлено чи випадково віддавати перевагу якомусь одному виду діяльності. Крім того, протягом року завдання мають тенденцію до ускладнення, що теж важливо для організації ефективного навчання малюків.

Наскільки зручно вихователям працювати за структурними планами, а не детальними конспектами?

Звісно все залежить від конкретного вихователя і освітнього закладу. Але європейська практика показує, що детальні конспекти – це скоріше обмеження свободи і креативності вихователя, аніж зручний інструмент. Тому на освітніх ресурсах та в друкованих освітніх виданнях різних країн, фінських, британських, німецьких, ви наврядчи знайдете детальні конспекти, а ось плани – так. Більше свободи педагогам – це сучасний стандарт європейських освітніх програм, до якого, ми вважаємо, варто дослухатись і українським закладам освіти.

На який вік розрахована програма?

Від 2 до 3 років і від 3 до 4 років. В структурному плані закладено 2 рівні складності: на 2-3 роки і 3-4 роки. Готуючи заняття для групи дворічок, педагог, спираючись на програму, обирає легший рівень завдань, а для дітей 3-4 років складніший. В той час, як менші діти лише починають вчити алфавіт, діти старшого віку продовжують вивчення літер, а не починають спочатку.

Що входить до програми?

  • Структурно-тематичний план уроків на кожний день року.
  • Файл з рекомендаціями до програми.
  • Список дидактичних ігор та видів діяльності, якими можна за бажанням замінювати ігри та завдання, вказані в структурному плані.
  • Матеріали для друку на теми, які входять до програми (всього 23 Гб).

Чи достатньо готових матеріалів, щоб якісно готуватись до занять?

Матеріалів, які йдуть додатком до програми більш, ніж достатньо, щоб повноцінно працювати за програмою. Окрім того, вони підібрані з урахуванням різного ступеня складності і різноманіття завдань.

Чи відповідає програма державним вимогам до освіти дітей молодшого дошкільного віку?

Програма написана в рамках освітніх цілей та рекомендацій, закладених до державної програми «Дитина».

Вартість програми 10000 грн/ 2 вікові категорії.

    Придбати збірку конспектів

    2-3 роки3-4 роки